Bedrijfsfilm laten maken

Wil je binnen een oogopslag de identiteit van jouw bedrijf tentoonstellen? Dan is een bedrijfsvideo de ideale oplossing. Binnen een oogopslag moet jouw merkidentiteit zichtbaar naar voren komen. Met een bedrijfsvideo laat je (potentiële) klanten binnen een oogwenk jouw bedrijf voelen en beleven.

Wat is een bedrijfsfilm?

Een bedrijfsfilm is een krachtig marketinginstrument dat jouw bedrijf helpt om te schitteren. Het is een visuele vertelling van jouw verhaal, waarmee je potentiële klanten of eigen personeel een kijkje achter de schermen geeft. Met een bedrijfsfilm kun je de  boodschap op een boeiende en gedenkwaardige manier overbrengen.

Een bedrijfsfilm kan verschillende vormen aannemen, zoals een bedrijfspresentatie, een productvideo of een testimonial van tevreden klanten. Het doel is altijd hetzelfde: je bedrijf in de schijnwerpers zetten. 

Waarom een bedrijfsfilm laten maken?

Indrukwekkende Eerste Indruk

Je wilt indruk maken op potentiële klanten vanaf het eerste moment dat ze met je bedrijf in aanraking komen. Een professioneel geproduceerde bedrijfsfilm trekt de aandacht en zet de toon voor een positieve ervaring.

Effectieve Communicatie

Één minuut video meer waard dan duizend woorden tekst. Met een bedrijfsfilm kun je complexe informatie op een eenvoudige en aantrekkelijke manier communiceren. Het is een krachtig middel om je boodschap helder over te brengen.

Verbeterde Betrouwbaarheid

Een goed gemaakte bedrijfsfilm toont professionaliteit en toewijding. Dit kan het vertrouwen van de doelgroep vergroten en hen aanmoedigen om met je bedrijf in zee te gaan.

Voordelen bedrijfsfilm

Onderscheidend Vermogen

Een unieke en creatieve bedrijfsfilm kan je onderscheiden van jouw concurrenten. Het kan potentiële klanten overtuigen dat je bedrijf de beste keuze is.

Persoonlijke Connectie

Een bedrijfsfilm kan je bedrijf een gezicht geven. Klanten willen graag weten met wie ze zaken doen. Een video stelt je in staat om persoonlijkheid en menselijkheid aan je merk toe te voegen.

Toegenomen Conversies

Studies tonen aan dat het toevoegen van een video aan je website de conversiepercentages kan verhogen. Potentiële klanten zijn eerder geneigd actie te ondernemen na het bekijken van een boeiende bedrijfsfilm.

Werkwijze Rubix Creative

Afhankelijk van de gekozen vorm en inzet van een specifiek kanaal doorlopen wij de volgende stappen:

Kennismaking / briefing

Bij de kennismaking leren we jouw onderneming kennen en worden we geïntroduceerd met jullie doelstellingen. Aan de hand van deze doelstellingen wordt samen een strategie bepaald. 

Brainstormen / Concept delen

Aan de hand van de wensen en doelstellingen brainstormen we gezamenlijk over een eerste opzet. Dit werken we uit in een script, storyboard en draaiboek. Onze projectmanager stelt de planning op en organiseert de inzet van de benodigde apparatuur.

Eerste versie wordt aangeleverd

De eerste versie van de video wordt gemaakt. Bijvoorbeeld door het tekenen van de illustraties of de draaidag op een aantal locaties. Rubix Creative Agency verzorgt tijdens de productie de regie en de afstemming met de klant. We editen het ruwe materiaal en voegen bijvoorbeeld muziek, tekst en een eventuele voice-over toe.

Meerdere feedback rondes

De eerste versie van de video is slechts het begin. Nadat de eerste versie af is komen er meerdere feedback rondes waarin we de video samen tot een beter geheel maken. Eventuele correcties worden aangepast en verbeterd. Als de video eenmaal af is wordt deze vervolgens opgeleverd.

Oplevering & evaluatie

Meestal maken we diverse versies van de video voor inzet op verschillende kanalen. Na de video kan een evaluatie plaatsvinden waarin de prestaties van de video onder de loep worden genomen.

Kosten bedrijfsfilm laten maken

De kosten van een bedrijfsfilm zijn afhankelijk van verschillende factoren. Wat voor soort video het moet worden, hoe lang moet de video duren en wat zijn de benodigde materialen? Bij Rubix Creative Agency zijn we altijd van tevoren transparant over de prijzen, waardoor je nooit verrassingen komt te staan.

Onze expertise inzetten?

Ben jij op zoek naar de juiste partner om een bedrijfsfilm te laten maken? Wij komen graag bij je langs voor een kennismaking! Neem meteen contact op via mail of de telefoon.

Vraag naar de mogelijkheden

Video

Soorten Video Formats

Er zijn ontzettend veel verschillende formats waarin je een video op kan nemen. Elk format brengt zijn eigen sterke punten met zich mee. Voor welke video je gaat is afhankelijk van zowel je doelgroep als de doelstellingen die je wilt bereiken. Hieronder worden alle formats besproken waarin Rubix Creative Agency jouw onderneming kan ondersteunen.

Bedrijfsvideo

Je bedrijfsidentiteit in één oogopslag tonen.

Advertentie video

Geef gevoel aan je product, dienst of merk!

Uitlegvideo

Zet je onderneming weg als expert.

Productvideo

Laat zien hoe jouw product werkt en wat het doet.

Stop-motion video

Creëer een unieke, warme spraakmakende video!

Animatie video

Breng complexe boodschappen op een simpele manier in beeld!

How-to video

Leer je kijkers hoe iets simpel te doen is.

Blijf op de hoogte!
Schrijf je in

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.Â