013CIFF, een vintage look voor een vintage festival
Opdrachtgever: Cinecitta
Creatief concept voor 13 boutique films in 013
Over Cinecitta
In Tilburg staat een bioscoop waar al meer dan 100 jaar arthouse films vertoond worden. Sinds 1983 heet deze bioscoop Cinecitta. Cinecitta vertoont geen blockbusters, maar bijzondere films voor mensen die niet met de massa meegaan. In 2019 organiseerden zij het eerste Cinecitta International Film Festival. Een uniek “boutique filmfestival” met 13 niet eerder in Nederland vertoonde films, masterclasses en Q&A’s met internationale filmmakers in een toegankelijke en intieme sfeer.
De opdracht
Ons werd gevraagd om het design te maken van het logo, de huisstijl en de festival-poster. Hierop voortbordurend zijn ook de festival-catalogus en promo-catalogus (pocket editie) ontwikkeld. De nostalgische stijl van Cinecitta gebruikten we ter inspiratie voor de ontwerpen. In de poster verwerkten we het dubbelzinnige 013 (het netnummer van Tilburg en de 13 films die getoond werden) in het logo.
Uitvoering
Wij wilden het vintage gevoel van Cinecitta ook in het creatief concept behouden. Toen we dat te pakken hadden en akkoord hadden van de opdrachtgever hebben we hierop voortbordurend ook de festival-catalogus en promo-catalogus (pocket editie) ontwikkeld. Ook verwerkten we het dubbelzinnige 013, het netnummer van Tilburg en de 13 films die getoond werden, in het logo.
Diensten
- Logo ontwikkeling
- Huisstijl ontwikkeling
- Branding
Deliverables
- Poster
- Catalogus
Nog meer RUBIX!
in je leven
Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.