E-mail is nog altijd een van de meest waardevolle online kanalen om boodschappen over te brengen op je doelgroep. Via e-mail marketing zorg je ervoor dat je mensen aan je bindt die ook daadwerkelijk in jou, je bedrijf of je dienst geïnteresseerd zijn. Daarnaast heb je via e-mail een platform om duidelijk uit te leggen wat je aanbiedt, in tegenstelling tot social media waar men er even vluchtig langs kijkt.
Daarnaast kan je het ook perfect gebruiken om je doelgroep betrokken te houden bij je bedrijf door updates te geven wat je aan het doen bent of wat je nieuwste diensten/producten zijn. Hierdoor kan je een trouw klantenbestand opbouwen en indien je dit goed doet verkoopt elk product/dienst zich vervolgens zelf.
E-mailmarketing brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo sta je allereerst goed in contact met je doelgroep waardoor je de wensen en behoefte beter weet. Daarnaast heb je een doelgroep die echt daadwerkelijk geïnteresseerd in je is. Je kan merk constant versterken door een goede nieuwsbrief, wat vervolgens veel interactie met je doelgroep oplevert. Ook is e-mailmarketing goed meetbaar, kan je mensen die nog geen klant zijn overtuigen en kan je nieuwe diensten/producten gemakkelijker kwijt bij bestaande klanten.
Het grootste voordeel is echter nog wel dat je met goed e-mailprogramma’s je een persoonlijk geautomatiseerde aanpak kan hanteren. Je kan mensen indelen op de fase waarin zij zitten van het aankoopproces. Je kan mails sturen op de handelingen die je doelgroep op de mail uitvoert. Zo kan je ze langzaamaan naar de aankoop duwen, waardoor jij meer omzet genereert.
Wil je ook een goede, meetbare e-mailmarketing campagne opstellen? Laat Rubix Creative Agency je dan helpen. Neem vrijblijvend contact op of vraag vrijblijvend om een offerte. Met jarenlange ervaring in het vak weet Rubix Creative Agency precies hoe we je verder kunnen helpe