De resultaten van campagnes waarin video is gebruikt spreken voor zich. Die scoren in ieder opzicht beter dan welke andere campagne dan ooit. Er is alleen een hardnekkig misverstand dat een videoproductie erg kostbaar is. Dat is niet zo. Met video kun je namelijk alle kanten op en laagdrempelig starten.
Bij Rubix Creative Agency spreken we dan ook liever over motion design dan over video. Het is bijvoorbeeld al mogelijk om stilstaand beeld te animeren en zo een hogere attentiewaarde te genereren. Afhankelijk van het doel en budget van je campagne kun je voor diverse vormen van motion design kiezen. Van animaties, illustraties, stopmotions, living one-sheets, 2D, 3D tot en met video shoots op locatie met een voltallige crew en de inzet van drones. Wij verzorgen het allemaal van A tot Z.
Afhankelijk van de gekozen vorm en inzet van een specifiek kanaal doorlopen wij de volgende stappen:
Aan de hand van de wensen en doelstellingen brainstormen we gezamenlijk over een eerste opzet. Dit werken we uit in een script, storyboard en draaiboek. Onze projectmanager stelt de planning op en organiseert de inzet van de benodigde apparatuur.
Dit is de fase waarin de video daadwerkelijk wordt gemaakt. Bijvoorbeeld het tekenen van de illustraties of de draaidag op een aantal locaties. Rubix Creative Agency verzorgt tijdens de productie de regie en de afstemming met de klant.
In deze fase editen we het ruwe materiaal en voegen we bijvoorbeeld muziek, tekst en eventueel een voice-over toe. Meestal maken we diverse versies van de video voor inzet op verschillende kanalen.
Ben jij op zoek naar de juiste partner voor je video producties? Wij komen graag bij je langs voor een eerste kennismaking! Neem gerust contact op via mail of via de telefoon.