De meetbare perfecte video voor ‘het favoriete gebruiksmoment’
Opdrachtgever: Storytel
De meetbare perfecte video voor ‘het favoriete gebruiksmoment’.
Over storytel
Storytel is één van ’s werelds grootste abonnementsdiensten voor het streamen van luisterboeken en e-books. Via hun platform kan je wereldwijd meer dan 500.000 verschillende boeken luisteren.
De opdracht
Via Facebook voert Storytel veel wervingscampagnes uit, hiervoor wordt vaak video ingezet. Storytel vroeg ons hoe deze video’s in creatieve zin geoptimaliseerd kunnen worden voor het bereiken van de beste resultaten. Wij maakten een video die meetbaar is en aansluit bij de Storytel doelgroep.
Uitvoering
Iedere klant van Storytel heeft een favoriet gebruiksmoment voor een luisterboek: bijvoorbeeld in de trein, thuis op de bank of in de auto. Wij hebben getest wat de favoriete gebruiksmomenten van de doelgroep zijn en welke beeldstijl hen het meest aanspreekt. Er is een selectie van de Storytel doelgroep samengesteld waaraan verschillende gebruiksmomenten zijn voorgelegd. De resultaten uit dit onderzoek zijn gebruikt voor het realiseren van een geoptimaliseerde video. Uit de A/B test bleek dat de nieuwste versie 16% beter had gescoord dan de on-geoptimaliseerde video.
Diensten
- Meting
- Analyse
- Creatie
Deliverables
- Video voor social media
“Dergelijke inzichten krijgen we normaal gesproken alleen na het draaien van een campagne en het uitgeven van duizenden euro’s aan mediabudget. Nu hadden we voor live-gang al inzicht in de te verwachten resultaten en hebben we de uiting daar op aangepast. Met als gevolg direct meer rendement.”
Reactie opdrachtgever
Nog meer RUBIX!
in je leven
Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.