Het toepassen van SEO op je website kan zorgen voor een flink aantal voordelen voor jouw website. Hieronder een aantal voordelen van SEO:
Geen budgetlimiet
Als je bijvoorbeeld gaat adverteren via Google Ads (voorheen Google Adwords) ben je altijd gebonden aan een bepaald budget dat je maximaal uit wilt geven. Als je dat budget hebt bereikt stopt de vertoning van je advertenties en kan het dus voorkomen dat je klanten mist. Bij SEO ben je hier niet aan gebonden. Als jouw website op een voor jou relevant zoekwoord een goede positie heeft verworven in Google verliest je website die positie niet zomaar.
Het is meetbaar
Een ander groot voordeel van SEO is dat het goed meetbaar is. Je kunt precies zien hoeveel traffic je binnenkrijgt, op welke pagina’s de meeste traffic binnenkomt en wat je posities zijn op de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.
Je kan het zelf uitvoeren
Iedereen kan SEO. Hoewel online marketingbureaus natuurlijk veel meer middelen tot hun beschikking hebben, is SEO iets wat je zelf uit kan voeren. Met een goede strategie kan je zelfs tegen de beste opboksen. Het nadeel hiervan is dat je doorlopend veel tijd en energie moet investeren in het uitvoeren van je SEO-werkzaamheden.
Je haalt meer bezoekers binnen
Met Google Ads target je per advertentie op een kleine selectie zoekwoorden. Met goede SEO content heb je grote kans dat je ook rankt op meerdere long-tail zoekwoorden waarvan je misschien niet eens wist dat men daarop zoekt. Zo ben je er zeker van dat je geen enkele potentiële klant mist en genereer je meer bezoekers naar je website.
Het is beter voor de lange termijn
Met Google Ads kun je vandaag nog bovenaan de zoekresultaten staan met je advertentie. Maar zodra je ophoudt met betalen is je positie ook direct weer weg. Voor SEO heb je even geduld nodig, maar je weet ook dat als je eenmaal in de top 10 staat je er niet zomaar uit vliegt.
Het wekt vertrouwen
Het is niet voor niets dat de meeste mensen nog altijd op de organische resultaten klikken. Organische resultaten komen nou eenmaal veel betrouwbaarder over dan advertenties. Zeker in branches (zoals slotenmakers) waar veel onbetrouwbare zaken hebben gespeeld, wordt direct op het organische resultaat geklikt in plaats van de advertentie. Kortom, organische resultaten worden eerder vertrou
Is zelf SEO doen echt niet voor jou weggelegd en wil je daarvoor onze expertise inschakelen dan verwelkomen wij je graag bij ons op kantoor voor een gedegen plan van aanpak. Samen brengen we jouw wensen en behoeften in kaart. We kijken naar de huidige rankings van je website en wat je er eigenlijk mee zou willen bereiken.
Elke goede SEO strategie begint vervolgens met een gedegen zoekwoordenonderzoek en SEO-concurrentieanalyse. Hiermee: