Skip to main content

Realtime, dynamische banners
die veranderen met het weer

Opdrachtgever: Storytel

Dynamische banners die in realtime aangepast worden aan het weer.

Over Kinepolis

De Kinepolis Group is een Belgische bioscoopketen met bioscopen in Europa en Noord-Amerika. Kinepolis wil haar klanten de ultieme filmbeleving bezorgen en combineert daartoe een state-of-the-art bioscoop infrastructuur met een aanbod op maat voor verschillende doelgroepen.

De opdracht

Kinepolis wilde in de kerstvakantie meer bezoekers naar de bioscoop trekken door middel van banners.

Uitvoering

Niets is zo veranderlijk als het weer. Daarom ontwikkelden wij banners die mee veranderen met het weer. Zo werd het weerbericht van bijvoorbeeld een regenachtige dag gecommuniceerd en gekoppeld aan het aanbod van Kinepolis. Dynamische banners die in realtime worden aangepast! 

Niets is zo veranderlijk als het weer. Om de banners een hogere attentiewaarde te geven en in te spelen op de actualiteit hebben we voorgesteld om gebruik te maken van het actuele weer. Als het regende verscheen er regen in de banner en als er sneeuw viel dan verscheen er sneeuw in de banner. Ook in de tekst werd dynamisch en geautomatiseerd ingehaakt op het actuele weer. Met als resultaat 50% meer interactie wanneer het regent of sneeuwt. Want… je zit droog bij Kinepolis. 

We hebben de prijs gewonnen voor Campaign of The Year in te categorie Beste Inhaker. 

Dienst

  • Concept
  • Creatie
  • Realisatie

Deliverables

  • Dynamische banners

Nog meer RUBIX!
in je leven

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.